donderdag 19 mei 2011

Opberger met 'kant'

... woont!

Deze opberger en houten kistje staan in het kamertje van mijn dochtertje.



Ik heb de opberger en kist eerst hardroze geschilderd en daarna door middel van taartdollies het kantmotiefje erop gemaakt, dus helemaal overgeschilderd met oudroze verf. Ik heb steeds een dollie erop geplakt met spuitlijm (heel licht, zodat het er weer makkelijk af gaat) en met behulp van een platte kant van een verfrollertje heb ik het motief erop geverfd. De reden dat ik geen gewone kwast hiervoor heb gebruikt, is dat de haartjes van een kwast onder het sjabloontje door kunnen. Met de platte kant van een rollertje krijg je een strakker resultaat.



De opberger is makkelijk voor kleine spulletjes en op deze manier gestapeld fungeert het geheel ook als bijzettafeltje.