zaterdag 22 september 2012

The dress

De trouwjurk! Ik had er zelfs twee. De eerste was de trouwjurk van mijn moeder. Deze droeg ik tijdens de ceremonie. In eerste instantie gecombineerd met een leren jack, kanten handschoenen en een tasje met zwarte bloemen. Later gingen het jasje en de handschoenen natuurlijk uit.







De schoenen zijn van Vivienne Westwood. Ze zijn gemaakt van een soort rubber. Dat klinkt vreemd, maar het zit heel fijn.


Omdat Dennis drumt en ik sportlessen geef, hebben we ervoor gekozen geen ringen te doen. Wel wilden we het 'ringenmoment', dus vandaar deze over-the-top ring. Deze is rood met glitters, die van Dennis alleen rood.


De andere jurk.

Zelfgemaakt.

Het lijfje heeft baleinen en is een soort korset, maar dan wel met een rits. De print komt van een oud shirt. Tien jaar lang bewaard, puur voor de print. Het shirtje paste allang niet meer.

De rok is gemaakt van tule. Nou ja, onder andere tule. Het grootste gedeelte is een klamboe van de Xenos, haha! Ik kon nergens tule vinden die naar mijn zin was. Toen zei de verkoopster in de stoffenwinkel: "Je zoekt dus eigenlijk zoiets als, tja... een klamboe?" Hoppa, idee geboren.
Vriendin Robin (die van de schoenen) heeft de rok 's ochtends nog aan gehad omdat ik 'm op maat moest knippen. Hilarisch moment natuurlijk, zij in mijn trouwjurk op mijn trouwdag.

De groene laarzen met roze sterren zijn van Fornarina.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten