vrijdag 3 augustus 2012

Vlees noch vis

... kookt!

Eens in de week eten wij vegetarisch. Ik heb geen schokkende redenen hiervoor, hoor. Het is meer dat ik denk dat je niet iedere dag vlees hoeft te eten. En ik word er creatiever van. Wat receptuursamenstelling betreft dan. Niet dat geen vlees eten je creatiever zou maken, haha!

Bovendien bespaart een 'vleesloze' dag me soms wat geld, vooral als er de rest van de week biefstuk en garnalen op het menu staan. Niet altijd, hoor. Een portabello kan soms ook prijzig zijn of een lekker stukje geitenkaas.


Hierboven zie je een portobello gevuld met couscous en tomaten. Daar bovenop drie stukjes geitenkaas en een beetje geraspte kaas. Normaal gezien gebruik ik altijd gewone couscous en breng ik 'm zelf op smaak, maar dit was gekruide couscous (van Silvo, denk ik, heb het pakje al weggegooid). Ik vond 'm lekker! Helemaal niet te zout, wat toch vaak zo is met (semi-)kant-en-klaar spul.
De portobello heb ik kort gestoomd en uit laten lekken. Daarna gevuld en onder de grill gezet.


Voor erbij: warme wortelsalade met citroen, gemalen komijn en krentjes. Tip: kook de worteltjes beetgaar in een beetje appelsap (eventueel water met een flinke scheut appelsap). En 'easy on the' komijn! Probeer eerst een klein beetje, je kunt altijd meer toevoegen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten