vrijdag 12 oktober 2012

Heden...

En zo is het nu:




Één grijze stoel is grijs gebleven. De rest hardroze, oudroze en...


...legergroen.




De bank staat niet meer voor het raam:


Naast de bank (linksonder op de foto) staat een flightcase, gebruikt als bijzettafeltje. De stellingkast stond voorheen op zolder.



De cd's zijn naar boven, alle muziek staat op de computer nu. Op de plek waar de cd's hingen, staat nu de eettafel, maar dan in de functie van bureau.




Het dressoir hangt nu als kastje boven het bureau. En de limoengroene boedha is nu...


...brons!





De groene stoel staat nu boven (en eentje in de tuin; ja, het waren er twee, gestapeld!). De boxen staan nu in de stellingkasten.


Voorheen was de langste muur in onze woonkamer legergroen. Nu is deze muur wit. Om het geheel toch een beetje te breken heb ik witte, kanten gordijnen opgehangen. Ze hangen gewoon aan roedes, dus iets anders ophangen (slingers met een verjaardag bijvoorbeeld) is ook zo gedaan.





Het zwarte kastje is naar de zolder. Daar zitten nu alle spullen in die voorheen in de stellingkasten stonden (die dus nu beneden staan). Dus ook de zolder is compleet veranderd. Andere kasten, nieuwe indeling, minder rommel... Hierover later meer.

Het oranje kastje is nu legergroen.


Het bronzen kastje was voorheen rood. Ik heb 'm overgespoten. Ooit werd 'ie gebruikt als televisiekastje, maar gezien onze tv hangt, was dat niet meer nodig.


Alle kleuren die ik gebruikt heb op de muren en de meubels, heb ik ook voor kleine accessoires gebruikt. Bijvoorbeeld voor het ronde bakje op de foto hierboven; dat is ook brons gespoten.


Net als de boedha. Het mosterdgeel van het kleine ronde bakje hierboven, zit ook op de muur. Het legergroen van het grote ronde bakje zit ook op een kastje en een stoel.

Het oudroze paneel was eerst paars en was ooit een legplank in een kast (deze kast staat op de slaapkamer). Ik heb het paneel ook al eens als wegwijsbord gebruikt (op onze bruiloft). Op de achterkant staat nog: 'Exit →' 'Food ←' 'Drinks ↑'

Dat meekleuren van accessoires vraagt even wat planning/denkwerk. Steeds als ik iets ging schilderen (muur, stoel...), stond het te schilderen voorwerp er al bij. Zodat je niet later nog eens aan de gang moet met kwasten en verf. En het mag ook niet té overdreven zijn met die terugkomende kleuren. Dus heb ik steeds voor kleine accessoires gekozen.




De keuken is niet meer oranje, maar heel zacht roze. Ik heb twee waslijnen opgehangen voor kaarten, bonnetjes, kalender en dergelijke.


1 opmerking: