dinsdag 10 juli 2012

'Boekverslag'

... vindt!

Vorige week kreeg ik het boek 'How to be an explorer of the world' van Keri Smith. Het boek bestaat uit een heleboel creatieve opdrachten, aangevuld met inzichten van de schrijfster en van anderen. Vooral de inzichten vond ik fijn. De opdrachten zijn me vaak net iets te artistiek ('verzamel afval en maak hier een verhaal mee'), maar ik snap het punt dat de schrijfster wil maken. Meer spelen, gewoon doen, zijn.

Het boek is ontzettend mooi vormgegeven. Zelfs de inhoudsopgave is 'met de hand geschreven'. Terwijl ik zat te bladeren, want het is niet echt een leesboek, bedacht ik me dat ik nog een boek van Keri Smith heb. Na enig zoeken vond ik

Ineens lijkt dit boek me echt bruikbaar, terwijl ik ook dit boek alleen maar doorgebladerd heb toen ik het kreeg. Dit boek gaat veel meer in op 'werk hebben dat je leuk vind' en 'van je hobby je beroep maken'. Om erachter te komen wat je het liefst zou willen doen, maak je bijvoorbeeld een gedetailleerde omschrijving van je spel als kind. Waar speelde je graag mee? Speelde je alleen of met anderen? Enzovoorts. 'Play is the most important element in discovering who you are.'

Aangezien ik komend weekend op een rommelmarkt ga staan (zie hoofdstuk 'Wabi-sabi: living with less and enjoying it more', haha!), ben ik de zolder aan het uitkammen en dus kwam ik ook mijn oude schoolwerkjes en schriften weer tegen. Zo kan ik perfect zien wat me bezig hield. Ik kom hier op terug!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten