maandag 16 juli 2012

'Put your thirty-minute-meal-hat on'

... vindt!
... kookt!

Ik houd van kookprogramma's. Een echte voorkeur heb ik niet. Wel is het zo, dat ik niet snel iets na zal maken uit zo'n programma. Nigella is de enige waarbij ik ooit eens mee heb zitten schrijven (flowerless chocolate cake). Ik heb de taart gebakken en 'm vervolgens met warme kersen overgoten. En een berg slagroom erop. Toch een beetje aangepast, hè.

Ready Steady Cook vind ik leuk vanwege de simpelheid van de recepten. Sophie Dahl's programma is geweldig mooi gestyled. Anthony Bourdain is een beetje rauw en je leert er vanalles, maar het is meer een eetprogramma dan een kookprogramma (ook leuk).

Het enige waar ik niet zoveel mee kan, en dan ben ik de enige (denk ik), is Jamie Oliver. Liters olijfolie ('good quality ofcourse'), bossen basilicum, kilo's 'sea salt'... Het is zo prijzig allemaal. Ik zou graag een 30-minute meals zien met betaalbare recepten. En dan toch ook voor-, hoofd- en nagerecht. Ik doe deze week een poging.

MAANDAG:

We beginnen met ham met meloen. Niet superduur, meloen was in de aanbieding. En daar haal ik dan ook weer een fruithapje uit en een portie voor in de yoghurt, de volgende ochtend.
Ik weet het; supersimpel dit. Maar het gaat erom dat het lekker is, niet om een omslachtige bereiding.


'Our main course': wraps met zoete aardappel en paprika. De wraps zijn eerst ingesmeerd met koriander op olie (koriander pureren, olie erop, houdbaar in de koelkast). Daarna gevuld met reepjes paprika en zoete aardappel (kort gekookt) en zelfgemaakte salsa. Als laatste nog een mengsel van crème fraîche en geraspte kaas, dichtrollen en in de oven.




En dit was banaan met hagelslag en bruine suiker. En een, in stukken gescheurde, tortilla. Dit alles even onder de grill en klaar!

De banaan was al een beetje bruin en de tortilla had ik over van de wraps. Hagelslag heb ik altijd wel en bruine suiker ook. Een beetje een kliekjes toetjes. Niks mis mee.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten