woensdag 18 juli 2012

'Drizzle a little bit of good quality olive oil'

... kookt!

Vandaag heb ik een beetje vals gespeeld. Ik heb 's middags het toetje gemaakt (in vijf minuten, dat wel) en 's avonds alleen het voor- en hoofdgerecht. Dus echt dertig minuten was het niet vandaag. Tenminste, als je het wachten meetelt.

WOENSDAG:

Gestoomde visballetjes met een beetje limoen en sojasaus.
Dit was het voorafje. De limoen zorgt ervoor dat de vis (kabeljauw in dit geval) alvast een beetje gaart. Het stomen duurt dan minder lang, een paar minuutjes is genoeg. Ik smeer de bodem van de stoompan (het 'netje') altijd in met wat olijfolie, om vastplakken te voorkomen. Je kunt hiervoor gewone olijfolie gebruiken, maar 'good quality' mag natuurlijk altijd. ;)

Van het hoofdgerecht ben ik vergeten een foto te maken. Het waren quesadilla's met mais, kidneybonen en paprika (allemaal over van gisteren). De tortilla's waren van hetzelfde pakjes als de wraps van maandag. Goed verpakt kun je die best in de koelkast bewaren.

Om goed te maken dat ik geen foto heb van het hoofdgerecht, hieronder een uitgebreide 'how to' voor het nagerecht: nectarine-yoghurtijsjes.


Gebruik rijpe nectarines voor dit recept. Het velletje moet er namelijk af en dat gaat het best bij rijpe nectarines. Dus, ontvel de nectarines en snijd ze in kleine stukjes.
Ik heb drie nectarines gebruikt en het kleine bakje linksboven op de foto is een fruithapje voor m'n dochtertje (multitasken!).


Meng de nectarines met yoghurt.


Vul speciale ijsbakjes met het nectarine-yoghurtmengsel.
Zoals je kunt zien op de foto hierboven, heb ik geen ijsbakjes, dus heb ik zelf wat gefabriceerd. De lege bakjes zijn van fruithapjes. Was ze uit en je kunt ze prima hergebruiken. Ook speciale ijscostokjes had ik niet, houten vorkjes dan weer wel. Omdat ik alleen een vriesvakje heb, heb ik de vorkjes korter gemaakt, anders passen de ijsjes niet in het vriesvak (vantevoren even passen!).


Zet de gevulde bakjes in de vriezer.


Wacht en eet ijs.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten